Bezglutenowe bułki drożdżowe z truskawkami

Odkąd jestem na diecie bezglutenowej marzy mi się pyszny kawałek puszystego, miękkiego, drożdżowego ciasta. Kilka razy próbowałam, ale to nie było coś co w 100% spełniłoby moje oczekiwania. Do czasu :D... Ostatnio w przypływie twórczej weny kulinarnej wymyśliłam na taki oto przepisik i wiecie co? Te bułki są naprawdę jak pszenne - pierwszego dnia po upieczeniu są bardzo miękkie i delikatne. Drugiego dnia lekko się wysuszają, ale jak dla mnie i tak są smaczne <3.
Spróbujcie sami i dajcie znać czy smakowało :) :*!


Składniki:
(ok. 8sztuk)
Ciasto:
* 200g ziemniaków, ugotowanych i dokładnie rozgniecionych widelcem
* 150g skrobi z tapioki
* 150g mąki ryżowej
* 30g złocistego siemienia lnianego, zmielonego
* 14g suszonych drożdży
* 100g mleka kokosowego
* 170g cukru
* szczypta soli
*  50g masła klarowanego, stopionego
* 1 jajko i 2 żółtka

Oraz:
* ok. 500g truskawek, bez szczypułek, umytych i odsączonych
* garść posiekanych migdałów
* 1 jajko, rozmącone

Piekarnik nagrzewamy do 180st. C. Dużą blaszkę wykładamy papierem do pieczenia.
Wszystkie składniki na ciasto umieszczamy w dużej misce i wyrabiamy mikserem z końcówkami do ciasta drożdżowego przez ok. 5-6 minut. Przykrywamy ściereczką i zostawiamy na 30min do wyrośnięcia.
Po tym czasie ciasto mieszamy łyżką i porcjami wykładamy na blaszkę. Na każdej bułeczce układamy pokrojone truskawki, posypujemy migdałami, brzegi ciasta smarujemy jajkiem.
Wkładamy do piekarnika i pieczemy przez ok. 15-20min, aż bułeczki lekko się zarumienią.
Wyjmujemy i studzimy na kratce.





Komentarze

Prześlij komentarz